Solární panely na kolejích

V Krušných horách testují v provozu solární panely na pražcích. Dohromady mohou mít výkon jaderných elektráren.

Na německé straně Krušných hor probíhá test britské společnosti Bankset Energy, která na pražce umístila několik typů solárních modulů. Železniční pražce jsou osazeny fotovoltaikou na zkušebním poli německé dopravní společnosti Deutsche Bahn mezi Schwarzenbergem a Annaberg-Buchholz, informuje německý web Tag24.de.

 

 

Testy v Krušných horách probíhají za reálných podmínek včetně vlakového provozu. Experiment má ukázat, zda jsou železniční tratě vhodné pro výrobu elektřiny. „Solární články na kolejích jsou levné, nezpůsobují žádné poruchy zraku a jsou o 30 procent účinnější než jakýkoli jiný solární systém,“ přibližuje web stanovisko Bankset Energy. Na kilometr železniční trati je možné vyrobit 100 kilowatthodin elektřiny. S 60 tisíci kilometrů německé železniční sítě existuje celkový potenciál 6 gigawatthodin.

To odpovídá zhruba výkonu tří českých jaderných elektráren v Temelín.